top of page

Zeg 'NEE' tegen het uitroepteken!

Ik ben fel tegenstander van het uitroepteken. Wenselijk gebruik van dit afgrijselijke teken is minimaal. Positieve boodschappen worden verenthousiast, alsof de boodschap an sich niet voldoende is om boodschap daadwerkelijk over te brengen. Het is aandikking. Overdreven. In mijn ogen niet nodig. Voorbeeld: Je hebt een leuke avond gehad. De volgende dag krijg je bericht van vriend/collega/vage kennis/vreemdeling. 'Hey -naam-! Het was leuk gister! Moeten we vaker doen! Ik heb genoten! Haha ik heb wel een kater! Werk ze vandaag! X!' Dit. Behoeft geen uitleg. Als kater bij mij ook aanwezig is, krijg ik alleen al hoofdpijn bij de gedachte dat iemand zo vrolijk typen kan. Negatieve boodschappen worden griezelig. En eng. Alsof de zender in kwestie ineens heel boos is (kan natuurlijk, maar praktijk wijst vaak uit dat dit niet eens het geval is). Verwijtende boodschappen met uitroeptekens veranderen ineens in ruziestarters. Voorbeeld: Je bent iets vergeten. En iemand heeft daar last van. Je wordt terecht gewezen. '-Naam-! Waarom heb je die mail nog niet gestuurd! Ik heb die informatie nu echt nodig! Dus stuur ff!' Wederom. Uitleg? Don't think so. Zender lijkt rol van ouderlijk figuur te willen aannemen. BAH. Bij enkel deze fictionele situatie krijg ik jeukstress. En dan heb ik het nog niet eens over het gebruik van de dubbele en meerdere uitroeptekens achter elkaar gehad. En het spijt me, maar soms denk ik dat deze mensen niet goed zijn, zwakko's in de dop. Voorbeeld: Je kent ze allemaal. De facebookvrienden waarvan je denkt: oh my fuck, waarom? 'Lekker op de bank met mn schatje!!!! Mexicaans besteld!! Nomnomnom!!!!!!!!!!!!!!!!!' O k e D a n . Ben ik zuur? Ja, misschien wel ja. Ik lijk te proberen enthousiasme in te dammen. Maar gelukkig is dit dan ook een niet-significante mening. Later zal ik nog een keer uitweiden over het gebruik van CAPS LOCK. Waar gek genoeg wel mijn sympathie ligt. Misschien ben ik hierdoor naast zuur zelf wel de zwakko.


bottom of page